- W województwie podkarpackim na większości linii ofertę przewozową zaplanowano na porównywalnym poziomie tak jak w rozkładzie jazdy 2011/2012, zwiększając ją minimalnie na niektórych liniach – informuje „Rynek Kolejowy” Krzysztof Pawlak z Podkarpackiego Zakładu Przewozów Regionalnych. Przewoźnik zapowiada więcej połączeń na odcinku Rzeszów – Boguchwała po zakończeniu modernizacji tej trasy.
Przewozy Regionalne utrzymują obsługiwane dotychczas połączenia w ruchu regionalnym w województwie podkarpackim. Pociągi będą kursowały na linii nr 91, między Rzeszowem i Przeworskiem a Stalową Wolą, z Jarosławia do Horyńca Zdrój (w sezonie składy pojadą w kierunku Zamościa). Utrzymane zostaną także połączenia w kierunku Jasła i Łupkowa. Nadal najwięcej pociągów będzie kursowało pomiędzy Rzeszowem a Przemyślem (do 14 par pociągów dziennie), a najmniej połączeń będzie między Jasłem a Łupkowem (3 pary). Na tej trasie do czasu zakończenia modernizacji infrastruktury kolejowej pociągi zastąpi komunikacja autobusowa.
Łącznie w ciągu doby zakład będzie uruchomiał około 120 pociągów.
- Kształt i wielkość oferty zostały dostosowane do możliwości finansowych Województwa Podkarpackiego oraz Podkarpackiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Rzeszowie – podkreśla Krzysztof Pawlak. - W nowej ofercie przewozowej nie udało się zapewnić podróżnym optymalnego rozkładu jazdy na odcinku linii 91 Przemyśl – Rzeszów – Tarnów - Kraków. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest brak przepustowości na ww. linii z powodu planowanych do realizacji przez zarządcę infrastruktury kolejowej prac modernizacyjnych – dodaje.
Jak podkreśla pracownik przewoźnika, pozytywnym aspektem rozkładu jazdy 2012/2013 jest uruchomienie nowych połączeń w relacji Rzeszów Gł. – Boguchwała. Po oddaniu do eksploatacji zmodernizowanego odcinka Rzeszów Gł. – Boguchwała na linii nr 106 zwiększy się liczba kursujących pociągów z 6 do 12 w dobie. Pod względem czasowym będzie to połączenie konkurencyjne dla innych form komunikacji, przewoźnik zapowiada także wprowadzenie niższych cen za przejazd już od stycznia 2013r.
Pogorszy się natomiast połączenie Podkarpacia z Lubelszczyzną. Z rozkładu znikną pociągi „Korona” i Resovia” kursujące na trasie Rzeszów – Lublin. Jak zapowiada przedstawiciel przewoźnika, ograniczeniem niedogodności z tym związanych ma być zwiększenie liczby połączeń między stolicami regionów do 7 z przesiadką na stacji Stalowa Wola Rozwadów. Utrzymane natomiast zostaną bezpośrednie, sezonowe połączenia z Jarosława i Rzeszowa do Zamościa przez Bełżec i Horyniec Zdrój.
Uzupełnieniem oferty połączeń regionalnych będą połączenia dalekobieżne, uruchamiane przez przewoźnika. Nowością będzie weekendowe połączenie Przemyśl – Wrocław przez Stalową Wolę, Staszów, Kielce, Katowice i Opole. Będą kursowały także interREGIO „BUSy” między Przemyślem i Rzeszowem a Katowicami.
Podkarpacki Zakład Przewozów Regionalnych zapowiada również wprowadzenie nowych ofert promocyjnych. Będzie ono obowiązywało na odcinkach Rzeszów - Boguchwała oraz Rzeszów – Strzyżów – Jasło. Utrzymane będą promocje na wybrane odcinki w ramach promocji „Połączenie w dobrej Cenie”.
Szczegółowy rozkład jazdy, obowiązujący od 9 grudnia można znaleźć tutaj.